tisdag 28 maj 2013

Tisdag = Vattenmelon


Det är sommar nu. För nu är vattenmelonen billig på ICA. 5kr/kg. Vilket fynd. Men att sen hitta en melon under 6kg är en utmaning.

5,5kg kom jag hem med idag efter vår kompleteringshandling på ICA. Ett spännande besök förövrigt, då lilla R bestämde sig för att ideligen ställa sig upp i vagnen. När jag skulle betala fick jag nog och bad herr O hålla fast lilla R's ben. R blev så klart rasande och vips så var vår lilla familj förvandlad till en såndär familj som man verkligen avskyr att ha framför sig i kön på ICA: En fmailj med skrikande ungar och nonchalerande mammor....

Annars så har dagen rullat på bra här hemma. Efter att ha lämnat herr O åp dagis gick jag och lilla R ut. Gungade, tittade på grävmaskiner, hängde tvätt och grävde i lekparken. Lunch vid 10-30 och sen sov lilla R. Jag åt lunch, hängde lite mer tvätt och städade undan gårdagen.

Hämta herr O, röja på ICA, hem, fixa mellis och ut i lekparken. Hem, leka lite med kompisen inne, laga mat, dammsuga, bada killarna och hopp i säng. Så var det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar