söndag 26 maj 2013

Söndag = Curla hemmet

Pappa J åker på tjänsteresa imorgon, igen, och är inte hemma förens på torsdag. Det innebär att allt som har med hemmet att göra ska göras av mig under dem här dagarna. Lösningen på problemet, eller utmaningen om man är mer lagd åt det hållet, är att curla hemmet. Alltså försätta hemmet i toppläge innan han åker.

Så idag, på morsdag, har jag tvättat och vikt tvätt, vi har städat av nedervåningen och påbörjat ovanvåningen, J har klippt gräset, pojkarna är skrubbade rena. Om man vill dra det hela till sin spets kan man även förberada middagarna för de här dagarna och frysa in dem. Jag har inte gjort det denna gång, men jag vet att det finns köttfärssås, fryst torsk och massa med bacon här hemma. Hemmlagad snabbmat är alltså temat för veckan.

Så, nu när hemmet är curlat och nästan klart så ska föräldrarna curlas i bastun. Ansiktsmask på, inpackning i håret, fötter ska filas och batterier ska sättas på snabbladdning. Sen blir det balkonghäng med vin i glaset och fultofflor på fötterna.

Välkommen måndag, jag utmanar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar