torsdag 6 december 2012

Torsdag = SNÖ


Det kom sanslöst mycket snö igår, på tvären! Fy bubblan. Jag skulle aldrig tagit bilen. Det tog mig 40 min från stan och hem. Och då satt jag inte ens fast i någon kö eller körde i diket. När jsg kom hem körde jag dock fast i snön som hade drivat sig på uppfasrten. Så det var bara att lika lirka lirka och tillslut fick jag loss vrålåket. Ut och skotta.... När jag kom hem ringde jag hem pappa J. Förvarnade om det HEMSKA väglaget. Även hankom hem hel, bilen med för den delen.

Under natten fortsatte det att snö, men nu har det slutat. Pappa J körde ett 40min långt träningspass på uppfarten (120kvm) innan han åkte. Fördelen at tbörja skotta redan vid 06 är att man är ute samtidigt som plogen. Och om plogaren är en hyvens kille, som idag, så kan man få hjälp med att bli av med snöhögen. Så idag hyllar vi plogaren på vårt område!

Men oj vad vackert det är ute nu. Så vitt och rent. Och ljudet är dovt. Nu hoppas jag bar att det blir massor med minus så snön för ligga fram till mars, då det i mitt tycke gärna för töa bort över en helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar