torsdag 6 december 2012

Torsdag =Konsten att färga fransarna

Några kanske minns min beskrivnig om hur man vaxar benen (HÄR). Här kommer nu ännu en vardagsutmaning beskriven av mig.

För att lyckas med att färha ögonfransar och ögonbryn på ett perfekt sätt krävs följande.
  1. Ett paket Depend ögonfransfärgning
  2. Rena och torra ögonfranar och bryn
  3. En stadig hand som inte darrar när man lägger på ett skyddande lager av vasselin runt ögonen
  4. En spegel som speglar bra
  5. Förmåga att läsa bruksanvisningen och förstå dess innehåll
  6. En klocka med sekundvisare så du vet hur länge de olika grejsen har varit på fransarna och när dte är dax att tvätta bort.
  7. Lite lugn och ro
Jag har nu på morgonen färgat ögonbryn och fransar. Jag kom ur duschen och såg förpackningen i skåpet och tänkte, "Ja, varför inte idag?". Lilla R var fortfarande nöjd i duschen. Fram med förpackningen, titta att allt finns i, på med primern och Lilla R vill inte duscha längre. Torka son, klä son och fundera över om det nu har gått de där två minuterna som primern skulle sitta. Aja, vi kör på med gelen. Torkar bort imman på spegeln och kör borsten rakt in i ögat. AJ! Vill man bli fin får man lida pin. Kör vidare bara. Lilla R har nu tröttnat på att leka själv och vill leka med mamman. Gärn mammas saker. Har det gått 30s??? Aja, tvätta bort och på nästa öga. Kan ju inte bara fäga hälften. Då skulle jag ju se ut som en mer förvirrad person än vad jag faktiskt är. Japp, dte funkar att färga och sjunga samtidigt... Tvätta, måste tvätta bort gelen för sjutton!

Sådär ja, klart. Om någon ser nån skillnad, antagligen inte. Men jag känner mig lite fin i alal fall.

KLAR!

Vilka punkter jag bröt emot? Här kommer förklaringen...
1. Ett väldigt oanvänt paket hade hemma. Var faktiskt inte helt säker på om det skulle räcka...
2. Joddå, de var ju nyduschade!
3. Drick kaffe efter ni har färgat fransarna, inte innan. Borste i öga gör ont!
4. Imma, jag säger bara imma...
5. Nja, den var inte ens kvar i förpacknigen... jag gjorde som jag mindes jag gjorde förra gången
6. Ja, man kansk eskulle ha en inbyggd sådan.
7. Undvik att ha en ettåring i samma rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar