lördag 22 december 2012

Lördag = Julgranen


Så var julgranen klädd. Men vilken pärs det var att köpa den.

Vi har skjutit på att köpa granen för det var något herr O och pappan skulle göra tillsammans. Idag insåg vi dock att det inte längre gick att skjuta på det. Och då pappan är sjuk så blev det ia alla fall jag och herr O som skulle inhandla vidundret. Så vi åkte iväg till Plantagen. Där hade de tre granar. Vidare till ICA. Där hade dem fler, men till des fasionabla priset av 950kr. Nej tack! Det är mer än vad jag har lagt på julklappar till min käresta. Snabbt in i bilen igen för att knycka den sista granen på Plantagen. Jag kan medela att ja ghade lätt ångest och rätt höga värden av stresshormoner när jag insåg defakto, att utbudet av granar var STARKT begränsat. Herr O blev orolig och utbrast i ett "Hur ska då tomten veta vart han ska lämna julklapparna?!?!"

Aja, det löste sig i alla fall, tursamt nog. Och ikväll har jag och hern klätt granen, med plastklor. Pappa J gissade på att lilla R kommer att välta granen två gånger under morgondagen, jag har inte kontrat med något bud än...

Herr O är verkligen uppe i varv nu. Han är julgalen! Pladdrar på om en det ena och en det andra. Idag skulle han ha en lucka i golvet under soffan som öppnade sig, och då åkte man på en bricka snabbt hem till någon annan, mormor tillexempel. Eller varför inte bara åka i telefonkabeln.

Förväntningarna på julafton är skyhöga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar