torsdag 6 december 2012

Torsdag = Läser

En röd liten fågel i juletid
Bildkälla



Det har inte blivit många böcker, ingen faktiskt, lästa böcker denna hösten. Jag har inte haft ro att sätta mig ner och ge mig hän. Men nu, för någon dag sedan läste jag "En röd liten fågel i juletid" av Fannie Flagg. Och nu är jag pågång. Jag läst ut den igår och jag gillade den. Inet litterärt mästerverk på något sätt, men fin och gav några perspektiv på livet. Jag gillar böcker av den typen.

Nu ska jag ge mig i kast nästa bok i högen. Har inte bestämt vilken det blir än, men att det inte blir en deckare är jag säker på.  Jag orkar inte med massa ondska just nu. Jag behöver feelgood och vackra platsskilldringar. Jag önskar jag kunde hitta en bok av Amy Tan. För det är precis vad jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar