onsdag 5 december 2012

Onsdag = Snöstorm


Idag kör vi på snöstorm här hemma. Eller ja, vädret utanför är snöstorm. Här inne håller det  20.5grader varmt och mycket stilla luftbyten via FTX'n.

Plogbilen har redan varit här en vända. Granne har rest sin omkullblåst julgran. Det tog fem minuter, om ens det, så låg den ner igen.  Jag funderar allvarligt på att ringa och avboka både logoped och vacination idag för att slippa ge mig ut i ovädret. Jag väntar nog en timma eller två ifs, för att se hur det artar sig.

Herr O hade kompis från dagis hemam igår. Det är lite lyxigt att någon följer med oss hem. Vi bor ju inte direkt i närheten av dagis. När det är sånt här väder tar det i alla fall minst 30min att ta sig. Kompis H var här i 4 timmar. Och oj vad de där två lekte. De byggde lego och lekte rollekar med fabuland. Det märks att de där två leker hela dagarna. De bara fortsatte där de avslutade på dagis.

Kompis H undrade dock varför herr O bara har pojkleksaker. Och det fick mig att tänka till. Herr O har mycket lego, bilar, en röd dockvagn med docka, mitt gamla bilgarage, en lyftkran, ett lekkök, massor med pyssel, pussel, böcker och spel. Visst,  legot är inte rosa, men det är fortfarande lego. Och Fabuland är ju mer menat till flickor när det släpptes.  Undra vad hon menade. Jag skulle ha frågat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar