torsdag 24 juli 2008

Sova borta

Natten som gick sov vi hemma hos mormor. Det är så skönt att åka dit. O blir bortskämd med uppmärksamhet och jag kan slappna av och pyssla med "mina" grejor då jag vet att någon alltid har ett öga på lilla herrn. Dagarna spenderades på en filt i trädgården, njutandes av det underbara vädret. O charmade alla, tom farbror som annars inte ses ute så ofta tog sig ut och satt med O på filten. O mös oxå med mormors mor. De skrattade och busade en hel del tillsammans. Mormor tog med sig O på promenader och O fick morna sig på mormors mage ute i trädgården.

O sov i min gamla spjälsäng. Han sov som en prins. Det braiga med späjlisen var att O kunde röra sig lite firiare i den än vad han kan i vaggan. Det är nog snart dax att byta vaggan mot spjälisen.

Vad har jag hunnit med då? Jo, jag har satt in bilder i album, läst tidningar som legat på hög, ätit fantastisk mat och vilat. Så skönt. Sen har jag suttit på altanen och bara varit. Jag älskar altaner! Men nu är jag hemma igen, så det är bara att ta tag i vardagen igen. Jag började med att fylla diskmaskinen, gjorde majs pure till O och packade upp våran väska.

1 kommentar:

  1. Härligt att få komma "bort" och bli lite bortskämd! Ha det bra i sommarvärmen. / Mia

    SvaraRadera