torsdag 17 juli 2008

På tur till Söderköpping

Igår begav vi oss till Söderköping. J skulle jobba och jag och O följde med som sällskap. O sov hela bilfärden ner. Jätte skönt för både honom och oss. Väl framme checkade vi in på hotellet och mötte sedan upp J och T för att käka den obligatoriska glassen. Mycket gott, som alltid med glass. Vi satt vid kanalen och tittade på Diana som slussade. J och J tog bilen till Nyköping och hämtade chefen och vi som blev kvar prominixade upp till J och T's hus. Där bjöds det senare på grillat med en fantastislk potatissallad, och en tzatsiki med massa vitlök. Det kan aldrig bli för mycket vitlök :) O somnade gott i sin vagn efter att ha ätit upp näsan all sin gröt. Den gröt som inte hamnade i munnen på O, hamnade på mina kläder. Men så är det.

Vädret var fantastiskt och vi kunde sitta ute på altanen fram tills det var dax att bege sig tillbaka till hotellet vid 23 tiden. Vi sov gott alla tre, ända tills O ville ha mat vid 05.30. Han fick lite mat och somnade sedan om. J gick upp vid 7 och stack sedan iväg och jobbade. Jag och O gick upp vid 8 och tog oss sedan ner till fruksoten. Hotellfrukosten med en liten O var dock lite spännande. Först gjorde jag ett försök att sätta honom i en stol, det funkade i ca 30s, eller så långt att jag hann gå och hämta fil. Sen hörde jag ett välbekant skrik. Så det var bar att lämna filen och gå till rummet och stoppa O i själen. Där satt han sen gott under nästan hela frukosten. Sista mackan fick jag dock äta stående/skuttande för att han skulle vara nöjd.

Resten av dagen fördrevs med glass ätande (glass är FANTASTISKT!), kaffedrickande, creps ätande och bilåkande. Vi åkte förbi och tittade på J's nyinköpta segelbåt. Den var jätte fin, mer än så vet jag faktiskt, men den fick godkännt av mig i alla fall. Sen bar det av hemmåt. O var lite grinig större delen av vägen. Trött, hungrig sällskapssjuk och antagligen även trött på att sitta upp. När vi kom hem fick han hälsa på fiskarna och sen lekte livet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar