onsdag 9 juli 2008

Nytt gym påväg


Idag ringde Judith från Fisher Price och medelade att O får ett nytt gym Hon hade tittat på bilderna som jag skickade med gymmet, och hon förstog problemet. Så O får ett helt nytt gym. Tyvärr inte samma som han hade tidigare, men detta är väldigt fint det med.

Annars idag så har jag fört dagbok över O's vaken och sovtider. Här är resultatet:
  • 05.10 Vaknar och ammar en snabbis. Blir jätte vaken och ligger och leker med sina fötter mellan mig och J tills dess att J går upp och tar O med sig.
  • 06.30. O har lekt sig trött och somnar om uppe hos mig i sängen.
  • 08.20. O vaknar och är hungrig. Vi ligge roch myser i sängen en stund och sen går vi upp. Vid 10-tiden tar vi oss ut till Barnenshus och lämnar tillbaka försmå kläder. Jag trodde att O skulle somna i bilen, men nej, han kämpade på bra.
  • 11.00 O ammar och somnar i mina armar utmattad av bilfärden.
  • 11.40 O vaknar och vill leka! Passar på att bajsa med. Tack, 3 dagars leverans!
  • 14.20. O somnar om igen efter en tuff pickninick med T.
  • 14.50. O vaknar när vagnen stannar och jag tar upp honom och lägger honom på filten på golvet.
  • 15.05. O somnar om. Jag passr på att surfa och röja köket.
  • 16.00 O vaknar. Lekdags! J kommer hem vid 17 och kommer med i leken.
  • 18.15. Efter en tuff vända på Clas Ohlsson somnar O i 10 min på J's mage medans J gör IT support (D tackar!). En liten powernap.
  • 18.30 Potatis dags! Nu börjar det lossna. O grimaserade inte ens!
  • 19.30 En mycket trött O får sin kvällsgröt. Han slukar den med hull och hår! Efter en snabbtitt på akvariet blir det dags för bad. En viss herre hade gröt i HELA ansiktet.
  • 20.00 God natt! O sover för natten. Efter en mycket tuff dag är det skönt att få vila ut i vaggan.
Så kontentan av det hela. Vaken tid: 13:25h !!! Det är bra jobbat för en 4 månaders herre... Det förklarar osså varför jag tycker att jag inte får något gjort på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar