lördag 1 november 2014

Lördag = Kulturell


När vi vaknat i våra sängar (drömmandes om scoutstugor och öppen eld)tog vi oss ut på stan. Vi tog en fika i MOOD gallerian, besökte svenskt tenn och gick sedan till livrustkammaren. Mannen i mitt liv hade aldrig varit där, så tyckte att det kunde ju vara lämpligt. Det var dock mindre än vad jag mindes. Så besöket gick fort.

Man kan dock inte låta bli att bli imponerad av alla kläder, accessoarer och vagnar som finns samlade. Som klänningen ovan, en förmiddagsklänning! Jag skulle inte våga röra mig om någon satte på mig en sådan. Än mindre äta, för rädsla att spilla och förstöra. 

Och dessa rustningar som hästar har burit. 
Imponerande!


1 kommentar:

  1. Livrustkammaren! Älskar kläderna och grejorna och att mannkan förstå en hel del om tiden när de bars bara av att titta på dem!
    Kram,
    Mittlifjennyaberg.blogspot.se

    SvaraRadera