torsdag 7 mars 2013

Torsdag = Stöten planering





Vi ska till Stöten en vecka. Herr O ska få prova på att åka skidor och lilla R ska få åka pulka och rulla ner i barnbacken.  Vi ska bo i Stöten mitt, som ligger precis mitt i och väldigt nära barnområdet. Det ska bli fantastiskt. Herr O ska få gå på skidskola och vara med i vargklubben.

Men det är endel att stå i innan man ska iväg. Allra helst som pappa J just nu befinner sig i utlandet. Min vision är att alla middagar ska vara färdiglagade och bara att värma på när vi väl är på plats. Det är bara att inse, det blir inga lugna resturangmiddagar. Men genom att alt är färdiglagat så blir min arbetsinsats minimal. Även luncherna ska förberedas så långt det går. Då herr O's skidskola är klockan 13 så känns det extra viktigt att han får i sig riktig lunch. Mellis därimot kör vi ganska oplanerat. Eller ja... frukt, kexchoklad, gofika, smörgås, varmchoklad, våffor.... Jag gillar helt enkelt att ha saker och ting förberedda, då kan jag slappna av på riktigt, och mat är ett moment som ständigt återkommer, så varför inte bara förbereda.

Menyn då:

Måndag
Lunch: Pannkakor
Middag: Köttgryta med potatis

Tisdag
Lunch: Tortelini med grönsaker.
Middag: Köttbullar med brunsås, lingon och koktpotatis

Onsdag
Lunch: Omelett med bacon och tomat
Middag: Flygande Jakob med ris

Torsdag
Lunch: Varmamackor med skinka, ost,tomat och senap
Middag: Korvstroganoff med ris

Fredag
Lunch: Grillkorv med bröd
Middag: Lax i ugn och potatisklyftor och sås

Lördag:
Lunch: Gott och blandat ur kylen.
Middag: Lasagn


Och sen ska det packas. Massor med skidkläder såklart, men en massa annat med. Sängkläder, toapapper, kaffefilter, barnstol, skidor såklart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar