tisdag 19 mars 2013

Tisdag = Hemmet


Jag börjar bli nöjd med hur vardagsrummet tar form. Med ganska små medel börjar det kännas som om det är på väg i rätt riktning.

Vi har fått upp högtalarna på väggen. Varför ska de stå och ta plats på golvet när vi har 2,75 i takhöjd? J kom på den briljanta iden att använda monitorfästen för att få upp dem på väggen. Både snyggt och säkert.

Stereon och CD-spelaren (ja men visst, vi äger och använder en CD spelare. Tänk vad omodernt och praktiskt) har fått sig ett eget Lack-rack och blivit undanskuffade i hörnet. Egentligen skulle jag helt vilja trolla bort dem, men jag inser att om jag ska ha CD spelaren kvar, vilket jag vill, så är det här den bästa lösningen.

Vi har numera två taklampor. En som hänger ovanför soffbordet och en mer allmänbelysning framför kakelugnen. Jag skulle kunna tänka mig en lampa till som lyser mot tavlorna på väggen. Men det kan vänta tills vi vet mer om väggens utsmyckning.

Vi har ett fåtöljhörn med golvlampa och fårskin. Här saknas det ett brickbord. Det kommer nog att inhandlas när lilla R är lite mindre klätterbenägen.

Allt som allt är jag nöjd. Nästa rum som borde få sig en omgång är köket. Jag måste bara klura ut hur jag verkligen vill ha det innan jag sätter igång. Och bara klurandet kan ta ett ta om jag känner mig själv rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar