tisdag 22 januari 2013

Tisdag = Bra dag



Mamma idag är jag glad. Det känns liksom bra, sa herr O i morse till mig.
Vad är det som gör att det känns så bra då? undrar jag
Jo, jag ska till dagis mamma, och leka med H.

Och där kom knytnäven rakt in i bröstet. Herr O ska ju byta förskola i höst. Det är inget vi har pratat med honom om än. Han ska få byta för att få lära känna sin åldersgrupp i området där han sedan ska få gå i skolan. En långsiktig plan alltså. Jag vet att det är rätt sätt att göra det, men ändå slår det till i mamma hjärtat.

Så herr O har en glad dag idag. Och det är jag glad för. Det så roligt att se dem dagar han vaknar med rätt känsla i kroppen och han bara spritter omkring.

Lilla R då? Jo han vaknade på helt fel sida 04.50. Då fick han komma över till oss och sov sen till 06. Lite gröt till frukost och nu ligger han och förmiddagsvilar.

Jag satt och funderade på hur herr O var när han var lika gammal som lilla R. Kikade in i BLOGGEN för att påminna mig själv och slås av hur lika de är utseendemässigt. Men hur olika de är till sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar