onsdag 30 januari 2013

Onsdag = Det känns

Ikväll, när barnen somnat, då ska jag ha mamma SPA här hemma. Badkar, ansiktsbehandling, manikyr och pedikyr. En hårinpackning.

Jag längtar. Det börjar bli rätt tråkigt att vara ensam. Och vetskapen om att jag är det fram tills fredag natt och att pappa J sen kommer va dödstrött av jetlag hela helgen, gör att jag känner mig lätt urpumpad.

Satt och funderade på om jag skulle gå på bio med herr O. Men sen slog det mig att lilla R nog inte är så glad åt det. Åka skridskor då? Mmmm... den där lilla R. Om vi hade varit två kanske. Lekland? Bibliotek? Vattenpölar?

Eller så är vi helt enkelt inne och pysslar. Herr O pysslar med sina blåspennor och lilla R är just nu nöjd med en diskborste. Jag får i mig en kaffe och vips så blir livet lite ljusare.

På fredag blir det nog konstmuseet i alla fall. Konstverkstaden. Och sen lite lekland på det. Lunch på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar