torsdag 24 januari 2013

Torsdag = Packardag


Fy för sören... Idag är det varmare i min frys än vad det är utanför min dörr...

Vi körde lite morgon mys i Fatboyen framför kakelugnen innan det var dax att åka till jobb och dagis. Pappa J sprang ut och satte i motorvärmaren på bilen och kom in snabbare en kvickt, som en isbit.

Idag ska vi packa våra väskor. Pappa J ska på äventyr 19 flygtimmar bort och jag och sönerna kör ett alternativt äventyr 45 bilminuter bort. Men oavsett hur långt man ska åka så måste det packas. Jag minns min första övernattenvistelse med herr O när han var bebis. Då packade jag ALLT i badbaljan och ställde baljan i bakluckan och åkte. Funkade fint. Fick med mig massor. Jag har nu förfinat den tekniken något så nu får varje person i alla fall varsin väska.

Nu på morgonen har jag och lilla R plöjt böcker. Han älskar verkligen sångböckerna. Vi sitter i fåtöljen och läser, och när boken är slut hoppar han ner, letar reda på en ny bra bok och blir upplyft i fåtöljen igen i ett huj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar