måndag 14 januari 2013

Måndag = Det känns

Igår på isen

Måndag idag. Det känns. Jag var yr av trötthet på morgonen och tackade för att lilla R kunde tänka sig att vila i sin säng en stund och att herr O ville titta på play. När jag fått en halvtimme på soffan var jag en ny människa. 

Innan lunch gick vi ut med grannbarnen och åkte pulka. Hej vad det gick. Det var som om någon vaxat samtliga pulkor och beställt is i backen. Nu har vi precis ätit lunch. Rester från helgen. Barnen pannkakor och jag tomatochlinsröra. Lilla R sover i sin vagn och herr O tjatar om att spela spel. 

Ikväll är det gympa för herr O. Han är lycklig över att det äntligen börjar. Jag är som sagt lite skeptisk till upplägget, men får helt enkelt förlika mig med att detta är det alternativ som finns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar