torsdag 21 januari 2010

O's vecka på dagis

Denna veckan har O gjort följande på dagis...

Måndag: Röris med tema gymnastik. Liten lätt redskapsbana. Sov kvar på dagis. Det gick lätt att somna och jag hämtade honom vid 14 tiden.
Tisdag: Var ute på förmiddagen. Tog en promenad med fröknarna på ca 300m i en hastighet av 900m i timmen. Lekte i lekparken 5min och gick sedan tillbaka till dagis. Åt lite salladsblad och rödbetor till lunch. Sov. Sen hämtade jag honom 14.00
Onsdag: Avslappning på fm. De äldre barnen gjorde massagesaga på de yngre barnen. Gick ut och lekte en stund. Lunch, sov och hämtad 14.15, mitt i mellis.
Torsdag: Långpromenad till stallet. Där hälsade de på hästarna och hunden. Jag tror att O åkte vagn dit om jag tyder O rätt. Varmchoklad i stallet och sen tillbaka till dagis för lunch. O sov 2h middag och jag hämtade honom 14.40, efter mellis.
Fredag: Vet jag inte riktigt vad som står på schemat.

Samtliga dagar har han även lekt med bollarna så klart. han älskar bollar och vill gärna visa upp sina färdigheter när jag kommer och hämtar honom.

Vi ska fixa en "knacklåda" och lite foton till dagis. Fotona är jag så gott som klar med, men knacklådan är lite klurig. Det är som en sångpåse, fast en låda. Så nu är jag på jakt efter ett får, en hammare, en krokodil, en trumma och något som går ihop med sången "klappa lilla magen"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar