torsdag 14 januari 2010

Dagis dag 2

Lilla O stog i hallen redan klockan 7.30, men mössan på och vill åka till dagis. Han visade tydligt att han skulle spela bandy igen. Klockan nio var vi där. O sprang in och började leka jänet. Jag och O's fröken S satte oss ner och pratade lite. Mest praktiskt, papper som ska fyllas i, kläder som ska tas med, tider han ska varar där, blöjor, sekretess..... och dockan!?! Jag ska sy en docka till O som ska få bo på dagis. Tur att jag fick en symaskin i julklapp.

10.30 åkte jag ifrån dagis själv och O stannade kvar. Ingen ide att dra ut på eländet (förlåt, menar inskolningen) när det går så smidigt som det gör. Jag tog en tripp upp till jobb och bokade in lite arbetspass för nästa vecka. Planen är nämligen att O ska sova middag på dagis på måndag och sen lär det bara rulla på. Då kan jag lika gärna börja jobba lite smått. Skönt med lugn inskolning för både O och mig (på jobb). I min iver att börja jobba glömde jag dock bort att jag har en läkartid nästa fredag, men den går nog att boka om hoppas jag.

O ville INTE gå med mig hem från dagis. Han skulle stanna kvar och leka med kassaapparaten och frökenS. Enligt frökenS tar O för sig och är inte blyg. Han vågar ta plats, och bråkar inte. Skönt! Hon tror att det kommer att bli en kort inskolning.

Nu är vi hemma igen efter dagens äventyr. O äter tortelini så det nästan sprutar ut ur öronen på honom och jag sitter här och skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar