torsdag 28 augusti 2008

Less...

Vad har hänt med mitt lilla matvrak? Ingenting är längre lockande nog för att sväljas ner. Jag har försökt med allt! Sjungit vakra sånger, lekt tåg, lockat med äppelpure, gjort gröt på päronpure, låtit honom ätamajskrokar under tiden... Ingenting funkar. Jag blir så less. Jag hade ju sett fram emot att O skulle börja äta ordentligt, jag sluta amma, och på så sätt kunna få lite mer egentid,men nej, det ser just nu mörkt ut på den fronten.

När jag ändå gnäller kan jag ju lika gärna fortsätta. Jag är less på att tvätta, diska, plocka, se damråttor somjag vet att om jag tar bort den kommer det snart att dyka upp en arme med nya när kaoset i lägenheten har lagt sig, less på att inte hitta nå trevligt att shoppa när jag väl tar mig ut, less på att jag inte klarar av tanten på pinglan som alla andra bara älskar "Mina barn älskar henne. Hon är så bra", less på att jag inte kan vara "glad, kåt och tacksam"...

Så det var nog det. Nu ska jag äta lunch och sen ska jag nog sluta att vara less... ett tag i alla fall :o)

1 kommentar:

  1. Alla behöver inte gilla "tanten" på pinglan. M älskade henne men J gillade henne inte. Det är klart du kommer kunna sluta amma. Han äter när han är hungrig...:-)

    Skönt att läsa att det blev bättre senare under dagen! Kram

    SvaraRadera