tisdag 19 augusti 2008

Kaos...

Det har varit fart här hemma de senste dagarna. J håller på med sin vägg, vilket har lätt till att det blev kaos i stora delar av undervåningen. Jag har pysslat med O's lilla sov-vrå och rensat ur klädkammaren. Jag han även att åka till M igår på en lång fika. M ska börja plugga och behövde ett pepptalk och en hög med böcker. Jag är så avis, vill osså plugga. M's son J var mycket facinerad av O, och speciellt O's längd. O blev för första gången i sitt liv mätt stående mha en tumstock. När jag kom hem från M somade O gott och jag passade på att göra ett STOR kok med äppelkräm till O. Jag gissar att det var ca 2,5kg äpplen. Det blev flera burkar med äppel/hallon kräm och äppel/banan kräm. O fick naturligtvis smaka när han vaknade, och krämen fick med beröm godkännt *puh*.

Åter till kaoset. Klädkammaren var igenterligen inte meningen att jag skulle ta mig an, men det skedda av bara farten. J fick då även anledning att resa bland sina kläder. Så idag har jag varit hos Röda Korset med massor!!! De blev så glada och tacksamma. För utom vändan till RK så har jag hunnit med att fixa lunch till O, förbereda middag till ikväll och snabbröjt hallen. När O har somnat ska jag sortera tvätten tänkte jag. Det är härligt med överskottsenergi!
O vid dagens lunch. Runt munnen kan ses spår av kyckling med bullgur och morot.



1 kommentar:

  1. Hej! Tack för en trevlig fika igår. Lilla O glömde en leksak här. J är väldigt orolig för att lilla O saknar den!

    SvaraRadera