tisdag 21 april 2015

Tisdag = Effektivt vabbande



Idag har vi kört den "feberfria dagen innan tillbaka till förskolan". Den där dagen då man som mor kan vara effektiv med sånt som borde göras. Så idag har vi dragit av några masikner tvätt, oljat in altanen, lagat bananpannkakor med hallon/chokladglass till mellis, röjt i ett badrumsskåp och druckit kaffe i solen.

Sen har jag naturligtvis hunnit med att vara närvarande mor med. Jag och herr R har tagit minst tre promenader på området. Och vid samtliga skulle Joshi följa med, den där gröna draken som herr R fick i present från Japan. Jag passade på att hämta hem herr O tidigt från fsk oxå. Och med på köpet fick jag herr O's kompis. Det är sällan vi kan ta med kompisar hem från skolan, så det kändes extra skoj när killarna verkligen hade pratat ihop sig innan och önskat att det skulle gå, och så gick dte vägen.

Nu är pojkarna i säng. Och min plan var att köra ett yoga pass. Men nej, så blir det inte. Jag tar och färgar fransar och bryn istället.... och viker tvätt medans färgen får verka. Lika bra att fortsätta på effektivitetsbanan, ända in i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar