söndag 12 april 2015

Söndag = Vi bor i naturen


Jag fick ett infall. Att vi skulle cykla ut i skogen och ta mellis i vindskyddet. Det är helt fantastiskt som vi bor. Mitt i mellan sjön och skogen. Och i skogen finns det stigar, vägar och obanadterräng att röra sig fritt i. Ofta får jag påminna mig om vilken lycka det är att vi bor som vi bor. 

Jag packade väskan med mellis. Drog med mig familjen ut, på med hjälmarna och sen körde vi. Herr r var mycket nöjd över att få åka bakpå pappans cykel. Det skumpade härligt. Och som alltid med herr R när han trivs, pratade och sjöng han kontinuerligt. Herr O börjar få grepp om det där med de olika växlarna. Att de kan vara till hjälp, och att ettans växel inte behöver användas som standard. 

Lite över milen cyklade vi. Alldeles lagom. Herr O var lagom trött när han kom hem. Och jag fick cykla ut musklerna efter morgonens löpning. 

Så vi har varit i skogen idag
cyklat
sjungit 
njutit
Tänk att vi bor här mitt i naturen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar