måndag 20 april 2015

Måndag = Är där jag behövs


Sömnlös natt. Med en hostig herr R i sängen. Och vid 03 även febrig. Magont och lätt stresspåslag hos mig. Min "tur" att vabba och vetskapen om att jag har dubbla hembesök inbokade på em och redan en tidbok där det har idkats "skohornsmetoden" en längre tid gjorde att jag fick en släng av magsår mitt i natten. Jag övervägde till och med om herr R skulle få följa med till jobb på fm. 

Men så fann jag mig. Jag måste vara där jag behövs som mest, hos dem som jag prioriterar högst, alltid. Barnen är och kommer förbli prio ett. Jobbet får vänta. Jag har en febrig kille med skällhosta som måste krya på sig. Sen kan jag hålla fokus på jobb, vara närvarande där. 

Vi tog en promenad på förmiddagen, ner till badplatsen. Herr R, som tror han är frisk, skulle leka, och jag tänkte att det kan u vara bra att se i vilken form han är. Han orkade inte klättra, åkte rutschkana en gång och satt på gungan i 3min, innan han själv sa att "Nu vill jag gå hem mamma".  Inte kry med andra ord.

Så vi blir hemma idag,
imorgon med
Och så tar jag jobb när vi är tillbaka på banan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar