fredag 17 april 2015

Fredag = Den bästa starten


Fredag idag. Och vi är lediga. En extra dag av helg, utan att det  är helg. Tid med herr R.  Pyjamasparty som han säger om mornar då vi inte behöver skynda oss ur pyjamasen och i kläder för dagen. 

Och fredag är ju lite lyxigare, och då ska ju frukosten vara lite extra, såklart. Så vi slog till på varmchoklad i morse. Jag med (men en variant på mjölk och råkako och björksocker).  Det är något speciellt med just varmchoklad. Minnena från barndomen bara bubblar upp. Trygghet och värme. 

När vi sitter där vid frukostbordet, klädda i pyjamas och med varmchoklad i kopparna tittar herr R på mig och säger "Jag tycker mest om dig mamma!". Där och då smälter mitt hjärta, och ja inser att det är värt allt i världen att vara hemma en dag extra i veckan, med denna underbara människa som jag har skapat tillsammans med mannen som jag älskar. 

Så varm choklad 
pyjamas 
och 
"Jag tycker mest om dig"
Bättre start på dagen få man leta efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar