tisdag 3 februari 2015

Tisdag = En babys vy


Så här ser vyn ut för babysarna på jobb när de ligger på skötbordet innan på mitt rum. Jag förstår att dem blir lite upprörda ibland när jag kikar ner på dem. Men mobilen är fin i alla flal. Alltid något. 

Tisdag, och jobb. Barnen kommer på löpande band.  Det är nyfikna 18 månader, truliga 5 åringar, pratglada 3åringar och nyfödda världsmedborgare. Förstå vad underbart det är att få vara en del av alla dessa barns uppväxt. Att få vara vissa föräldrars trygga hamn.  Drömjobb? Javisst! Jag anser mig vara rätt person på helt rätt plats. 

Annars så är det en tisdag med obligatorisk simskola för herr O. Han har blivit så himlans duktig på att simma. Nu kan vi släppa honom i djupa bassängen, utan flytetyg, och han simmar som aldrig förr. Stolt som en höna är jag. Och så herr R såklart. Han simmar mest under vattnet han. Med simpuffarna och simglasögonen på. 

Så välkommen tisdag!
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar