fredag 6 februari 2015

Fredag = I solen mot väggen


Det har slutat att snö. På himlens syns några tunna moln. Och solen strålar med sin fulla kraft. Det är fantastiskt väder ute idag. Om jag inte hade lovat min kropp att jag inte ska träna denna veckan, så hade jag snörat på mig löparskorna och dragit ut. Men kroppen behöver vila. Och då få jag helt enkelt vänta. 

Jag var hos sjukgymnasten i morse. Åldersrelaterad ryggont blev domen. så nu ska här svankas för att trycka in diskarna på plats igen. Sjukgymnasten konstaterade snabbt att, ja, du har ju en väldigt rörlig rygg... Och ja, de där åren med gymnastik har satt sina spår. Men svanka ska jag nu alltså, Något som jag alltid har blivit itutad att det ska du INTE göra. Menmen, alla dessa rön. 

Så nu gör jag så här tio gånger om dagen. Japp, även på jobb. Håller tummarna att det ska hjälpa. 



1 kommentar:

  1. Jag håller också tummarna. Soliga kyliga dagar det gillas, så härligt. Trevlig fredag. Kram Anette

    SvaraRadera