söndag 1 februari 2015

Söndag = Vinterhelg



Vilken vinterhelg vi har haft. Mannen i mitt liv, herrarnas pappa, har varit i fjällen och gottat sig på kick-off. Jag och pojkarna drog till mormor redan i fredags för att ha en myshelg tillsammans. Och vilken helg det blev!

På fredagen drog jag på  mig mina broddar och drog ut och sprang. I mina gamla kvarter. Lite nostalgisk blir jag alltid när jag passerar huset där jag växte upp, hallen där jag tränade gymnastik och tunneln till centrum vars backe det tog år innan jag besegrade med cykeln. 

Och på lördagsmorgon premiärade herr R att åka skridskor, inomhus. Knasigt tyckte lantisarna. Det blev ett helt varv med hjälp av rollatorn för herrn. Herr O därimot börjar nu få till snitsen och körde en hel del varv med mormor. Efter lunch och massor av spelande av bordsspel så var det min tur att premiära mina längdskidor. 

Jag räknade ut att det är minst 18 år sedan jag åkte längd senast. Hej och hå! Tekniken lämnade mycket att önska vill jag lova. Jag hankade mig runt 4km. Jag hade klarat flera km till, om det inte var för att jag hade på mig täckbyxor, skidjacka och därför svettades som en fontän. Men jag fick mersmak vill jag lova, så nu vill jag hitta ett spår som inte ligger allt för långt hemifrån. Herr O körde också han längdskidor. Riktiga sådana. Han hängde på första km, men bröt sedan för att åka snowracer istället. 

Och idag har vi skottat. För oj vad snö det har kommit, och fortsätter att komma.
Det blir nog ett träningspass innan vi kommer iväg till jobb imorgon bitti.

2 kommentarer:

  1. Visst är det kul med snö? ........NOT! Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med snö? ........NOT! Kram Anette

    SvaraRadera