onsdag 4 december 2013

Onsdag = Post-magsjuka...


Jag ska iväg och jobba idag. Eller ikväll. Hej och hå tänker jag nu. Kommer jag att orka. Eller klart att jag orkar, frågan är bara om kroppen min och jag är på samma plan. Jag har haft en del magsjukor i mitt liv, men vad jag mins är detta första gången som jag har matleda så här långt efter sista symtom (sanning med modifikation kanske, salmonella var inte att leka med kan jag meddela...).  Magen står liksom fortfarande stilla. Huvudet är dock på topp, och det är ju huvudsaken.

Drömde om att åka ut till Skultuna innan jobb idag för lite tomtebestyr. Men inser nu att det får vänta till en annan dag. Huvudet vill, men kroppen hänger inte med. Så jag får nöja mig med att surfa omkring på nätet och tomteplanera istället.

Här hemma rullar det mesta nästan som vanligt.
sover dock hela nätter (kors i taket) och föräldrarna är kanske något mer disträa än vanligt. Men annars, som sagt, vanligt... Herr O blev lite besviken över att husmusen levererade ett paket till mamman idag och inte till pojkarna. Han konstaterade att kanske husmusen kommer med ett paket efter dagis? Men se nej, det kommer husmusen inte att göra (Hör du det pappan?!?!). Dubbelleveransen under gårdagen var en kommunikationsmiss mellan beställningscentralen och husmusen. Och kommer förhoppningsvis inte att upprepas fler gånger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar