måndag 2 december 2013

Måndag = Magsjuk




Jahapp, så trillade jag dit. Var tvungen att åka hem tidigare från jobb igår. Hade känt av matleda hela eftermiddag, men vid 20.00 insåg jag fakta, ryckte två kräkpåsar och satt mig bilen och körde hem.

Några kräkvändor senare kändes livet lite bättre, och idag spenderar jag dagen i sängen och kurerar mig med piggelinglass. Ska ta och beställa hem lite Prohviva drycker med mannen i mitt liv osså.  Det får liksom magen i balans lite snabbare.

Jag undrar dock var sjukan kom ifrån. Ingen i min närhet är magsjuk, och på jobb har jag inte vårdat magsjuka patienter. Och sånt gör mig lite stressad. Om jag liksom vet källan så kan jag ju radera ut den liksom. Köra klorin och såpa till tusen. Men vetskapen om att det det skulle kunna vara ett dåligt tvättat äpple från ICA som smittat mig gör mig lite stressad.

Aja, nu ligger jag här i sängen och tycker nog ändå att jag under omständigheterna mår rätt bra. Hoppas bara min kropp e med på dem noterna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar