söndag 20 oktober 2013

Söndag = 05:58


Söndagsmorgon. Jahapp. Borde jag gnälla nu över att jag dels är uppe tidigt, dels ska iväg och jobba? Om jag borde det så måste jag erkänna att jag känner mig lite skyldig. för just nu, när jag sitter här och sippar på min jos och knaprar på min müsli så känns det inte så jobbigt, eller inte jobbigt alls, att åka iväg och ta hand om de barn och familjer som fick fira helg på ett annorlunda sätt denna vecka.

Sen är det tråkigt att lämna familjen, att jag inte har fått krama på sönerna på över ett dygn när jag väl kommer hem. Men det är så det är. Och jag tänker inte lägga energi på att vara missnöjd över det. Få sen, när jag väl kommer hem i eftermiddag, är jag faktiskt ledig från jobb i nästan två hela dygn. Jag ska få en ledig vardag med pojkarna, och jag vet det tusan om det inte ger oss mer än en ledig söndagsförmiddag tillsammans.

Nu ska jag bara hitta ett par strumpor utan hål, och dra ner mössan långt över öronen, och sen är jag påväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar