fredag 18 oktober 2013

Fredag = Snö?!






















Okej, det är snö ute. Det är väl mysigt. Jättemysigt. Jag tycker faktiskt det. För jag älskar årstider. Det som är ett litet aber med snön just idag, är att jag inte har vinterdäck. Och att jag inte riktigt har koll på pojkarnas vinterkläderstatus. Detta medför en viss känsla av oreda inom mig. Men det är väl som vanligt, att lagom tills dess att jag rett ut oredan, är snön borta, och dyker inte upp för ens om några veckor igen.

Lilla R tog knappt notis om snön. Var inte imponerad alls. Hans fokus låg på att ta sig in i bilen så han kunde få börja äta på sin bilmacka. Herr O där i mot var lite lyrisk. Och det kan jag  ju förstå, han ha rju längtat efter vintern sen i midsommars.

Annars kör jag fredagsröj här hemma. Tvätt-, disk-, var-sak-på-sin-plats-röj. Och planering av livet de närmaste veckorna.  Just nu ser kalendern ganska okej ut. Inte allt för mycket pussel. Och just nu känns det bra. Tryggt. Och lite fyrkantigt. Då trivs jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar