onsdag 2 oktober 2013

Onsdag = Förskolesamtal


Jag var på samtal igår på förskolan ang. hur jag upplevde inskolningen av lilla R och hur lilla R har det på förskolan. Jag är sanslöst nöjd med förskolan. Pedagogerna är fantastiska med barnen. Och barnen är trygga med pedagogerna. Lilla R är just nu mycket intresserad av handfatet  och dess slangar och rör. Han kan visst stå där och utforska länge länge. Och sen älskar han vatten. Här om dagen hade barnen blivit avklädda till böljorna, fått två stora plastlådor fyllda med vatten, och sen hade stått och öst i och ur hur länge som helst. De hade pratat om att nu är den full/tom, känns tung/lätt. Och sånt göt mig glad. De gör det som barnen visar intresse för. Och sen är de ute mycket. Regnar det ute, på med galonisar och lek i vattenpölar! Fint väder, ut i skogen! Eller hem till en pedagog och titta och smaka på äpplen.

Lilla R är en aktiv kille. Han gillar att vara där det händer grejor. Och så gillar han att bygga. Med lego, noppisar och de stora kuddarna i kuddrummet.  Han sitter länge vid maten och njuter av den. Han kan säga till om någon gör fel, men han buffas inte. Han ligger och myser en stund på sin madrass innan han somnar och vaknar oftast glad. Ibland vaknar han ledsen, men då sitter han en stund i knät och sen känns det bra igen och han är redo för lek.

Så ja, jag är nöjd och lilla R är mer än nöjd. Bättre än så blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar