måndag 14 oktober 2013

Måndag = Ledig vardag


Idag är det ledig vardag. Jag chansade och ringde barnmottagningen för att se om herr O kunde få komma och lämna prover inför läkarbesöket nästa vecka. Det är så skönt att ha det gjort och svaren i handen när man träffar honom. Och se, det gick bra. Han klämdes in. Så på med EMLA och iväg. Som vanligt gick det strålande. Han är så trygg med det där med prover. Litar fullt och helt på personalen. 

Lilla R var ju med såklart. Så när sicket skulle göras fick han leka själv i väntrummet.  Jag bad tyst inom mig till högre makter att han skulle hålla sig i väntrummet och inte göra något allt för äventyrligt.  Och se, det fungerade. Han hade inte rört sig särskilt långt ifrån var jag lämnade honom.  

Efteråt drog vi till ICA och veckohandlade. Det gick förvånansvärt bra. I med en banan i vardera kille och sen köra fokuserat efter listan. Det blev inte ens dyrt. Sen vi började jobba och killarna började på förskolan har vi med lätthet minskat vårt ICA-shoppande med 1/3, minst.

När vi var klara körde vi lunch på cafet och vidare hem. Ner med lilla R i sängen och iväg med herr O till kompis. Kvar blev jag. Så jag passade på att förbereda middagen. Rödspätta i ugn på rotsaksbädd med avokadosås. 

Jag tror jag älskar lediga vardagar. De är så kravlösa på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar