lördag 12 oktober 2013

Lördag = Piratgolf


Vilken underbar dag vi har haft idag. Och vilket väder! Vi stannade inne innan lunch och städade huset. Bara att plocka i ordning och återföra saker till sin hemmaarena tog minst en timme. När man väl är på marknivå går själva städningen ganska snabbt. Efter att vi hade fått lunch i magen stack jag och herr O på roligheter.

När jag frågade herr O vad han ville göra idag, blev svaret Piratgolf. Och ja, varför inte? Solen sken och vi hade tid. Så jag och herr O drog iväg och spelade. Herr O var riktigt duktig, när han komihåg att han inte spelade innebandy, när han väntade på att bollen stannade innan han slog nästa slag och faktiskt tog sig tid att rikta fötter och klubba mot målet.  Jag vann dock. Men det var inte så viktigt. Viktigt var att vi hade rolig tid tillsammans.

Efter en snabb shoppingvända, vantar, fleecekläder, pyjamas och jenas, åkte vi hem. Jag planterade lite lökar, J tvättade av bilarna och blåste löv, herr O cyklade hem till kompis och lilla R hjälpte till med det mesta.

Och nu sover barnen. Och jag väntar på att bastun ska bli varm. Det finns inget mer underbart än att krypa ner under nytvättar täcke och vara tok ren efter en bastu. vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar