fredag 13 juni 2008

Städat

Igår när jag pratade med Mormor i telefon beklagade jag mig öve de gigantiska dammråttorna som låg i varje hörn här hemma. Mormor frågade då om jag vlle att hon skulle komma och hjälpa mig att städa. Jag avböjde dock, det är ju min egen smuts, och jag borde själv. Visst skulle jag tycka att det var skönt om hon kom, men nån stanns inom mig så sa fru duktig att detta ska du minsann klara själv! Alla mammor kan städa och ta hand om en eller flera barn.

Men så i morse ringde hon igen och sa att hon skulle komma efter det att hon hade varit ute och sprungit. Nån stanns tyckte jag att det var skönt att hon skulle komma, för då visste jag att allt skulle bli färdigstädat idag, och att O inte skulle kunna avbryta mig för annat än mat. Så klockan 12.30 dök hon upp och vi började städa tillsammans. Fört skulle vi ta oss ner till dammningsnivå och sen till dammsugningsnivå. Mormor dammade och jag dammsög. Sen torkades alla golven och köket piffades till. Och vips så var lägenheten städad. Och trevligt hade vi osså under tiden. Så här rent har det inte varit sedan dagen innan O anlände. Så härligt att ha det rent och snyggt runt sig. TACK MORMOR!

Jag har även påbörjat projetet städa J's garderober. Nu ska det organoiseras upp ordetligt så han hittar bland alla sina kläder. Förhopningsvis får vi även lite mer plats i en garderob så vi kan få undan lite grejor som står framme. J har jätte mycket fina kläder som jag aldrig har sett honom använda. Kan bero på att han inte har hittat dem ifs när de har legat ihopknöcklade längst inne i en garderob. Alla är inte lika fykantiga när det gäller sortering av kläder som jag... men jag hoppas att jag kan smitta av mig lite.

O har precis somnat och jag har precis avslutat min middag. Det blev sushi, och tur var väll det, för det tog 1,5 timme för mig att äta middag idag. O var lite knölig, skulle äta, inte äta, leka, skrika, äta, prutta... Men nu sover han äntligen i det super städade sovrummet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar