fredag 27 juni 2008

O's sittvagn är här!

Japps, snart äe det dax ay ybyta ut liggkorgen mott en sittdel. Oj ad tiden springer iväg. Redan nu vill han helst sitta i liggkorgen, uppbullad med massa kuddar och mjukisdjur. Där sitter han och tittar storögt på allt som händer runt omkring honom. Så så snart han har fått lite bättre bålstabilitet så blir det sittvagnens tur att ta över stafettpinnen.

Jag hade en tanke att jag skulle dammsuga lite idag, men jag tänker strunta i det. Plockar lite i stället så det inte ser så stökigt ut. Dammet får bo kvar tills nästa vecka. Inte för att det är särskilt dammigt, men det känns bra att damsuga av lägenheten i alla fall en gång i vecka... eller månaden... Jag har ju trods allt föräldraledigt, inte städledigt :o)

1 kommentar:

  1. Va kul det kan bli när läsaren stavar av ord fel. Du skrev "bålstabilitet" och menade förmodligen bål-stabilitet. Jag läste bålsta-bilitet och fick inte ihop det. Men kul blev det och kanske ett nytt ord.

    Jag kan tänka mig en framtida konversation "Har han bott här länge? Hur är hans bålsta-bilitet?" Efter 22 år tror jag att min egen är ganska bra.
    Kram Pappa

    SvaraRadera