torsdag 26 juni 2008

Konsten att misslyckas

Idag har jag och O varit och hälsat på på jobb. Alltid lika skoj att träffa kollegorna. Jag saknar det sociala med jobbet, men inte jobbet. Låter kanske knasigt, men så är det. O fick träffa lilla S (eller föräldrarna var inte helt klara med att det var en lilla S, men vi kallar henne det i alla fall) som är två dagar gammal. Brevid henne såg O ut som en jätte. S var dock lika stor som O när O föddes. Det är märkligt det där vad blind man blir för sitt eget barns utveckling.

På vägen hem stötte vi på en DHL lasbil som verkligen hade misslyckats. Den hade misslyckats med att krypa under bron vid röda torget. För föraren hade väll inte missat skylten där det står att höga lastbilar inte får plats under bron? Så bilen hade alltså misslyckats med att krypa under bron och stog således inkilad under bron med ett trasigt tak som följd. Föranren stog utanför bilen och pratade med någon i telefon. Han utryckte det somatt "detta var ju jävligt olämpligt!". Undra om han syftade på att bilen hade misslyckats med att krpa, eller om han syftade på det faktum att bilar inte kan krypa och att han inte kunde läsa vägskyltar (vilket jag anser att man borde kunna göra om man jobbar som lastbilschaffis.). Jag tror att detta är tredje lastbilen jag ser som står fastkilad under samma bro uner loppet av ett år. Läskigt med så många ovuxna lastbilschaffisar, för lämpade för sin uppgift är de väll inte om de inte ens vet hur vägskyltarna ska tolkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar