fredag 20 juli 2007

Tapetsera

Ska tapetsera om hallen på ovanvåningen... så idag på fm började jag med att slipa på de tapeter som vi ska tapetsera över. Orkade med kanske fem skarvar. Sen blev det tråkigt/jobbigt. Jag kanske blev lite illamående med. Men jag är inte riktigt säker. Det skulle var aunderbart om allt kunde vara klart på ovanvåningen om två veckor. Det känns som om det borde bli dags att få lite ordning på kaoset. Sen har vi hela hallen kvar på nedervåningen innan allt är helt klart... Känns just nu ganska övermäktigt. Men det går nog av bara farten när man väl kommer igång.

Var tvungen att berätta för chefen igår att jag är gravid. Jag skulle ha hand om en patient som nyligen har fått cytostatika, cellgifter, och det är ingen strålande kombination. Cellgifter och graviditet. Det hade funkat om det bara hade varit så att jag skulle hänga lte dropp och ta lite prover. Men nu skulle jag även dra nålen, vilket alltid innebär en stickrisk. Så chefen fick göra det istället.

Nej, nu borde jag ta tagi ovanvångingen igen... puh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar