måndag 30 juli 2007

Hur långt gången???

Var hos BM idag. Sambon fick inte följa med. Jag förstår så här i efterhand inte varför. Hon pratade en massa. Jag minns knappt hälften. Det var typ drick inte alkohol och ät grönsaker. Saker som min mamma har försökt att lära mig sedan jag var liten *ler*.

Det roliga började när hon skulle börja räkna ut i vilken vecka vi är i. Eftersom att jag avslutade en p-pillerkarta mitt i kan jag ha fått ägglossning då sa hon. Men det är inte säkert, den kan även ha kommit fyra veckor senare... så mellan tummen och pekfingret är jag i vecka 5-9 någonstanns... Ett ganska brett spann om man frågar mig. Hon skulle höra med läkarna i morgon om jag kunde få göra ett tidigt ultraljud för att kunna bestämma i vilken vecka jag är i. tack sa jag, för vad ska man säga.

Jag fick även med mig en massa papper och böcker. Läs det här sa hon. Jahaja tänkte jag, det är väll bara att göra som hon säger. Sambon får ta och beta sig igenom högen han med. Det kan ju bli förhör nästa gång vi går till BM, vem vet :).

Här hemma börjar annars renoveringen/omtapetseringen ta form. Nu är byggnadsställningen nere. Det blev dock lite blodutgutelse när den kom ner. Sambon höll på att mista fötterna och jag har en lårkaka som om möjligt är större än den jag fick i alperna i våras. Men nu är skiten nere. Nu ska det bara målas i där den dumma ställningen repade lite i tapeten och sen ska det upp lister och sen är det bara hela hallen där uppe, och jag hallen där nere kvar... *puh*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar