onsdag 25 juli 2007

Härlig dag

Igår var det en fantastisk dag. Jag började med att gå till doktorn och ta prover. Jag tror att de ligger lite lågt på grund av graviditetn och att jag bör äta mer mediciner. Vi får se när svaren kommer.

Sen åkte vi till en av våra kompisar och åt lunch. Där var det lite mer folk som det var ett tag sen vi träffade. Jag mådde bara illa lite innan lunch och sen var det bra med det. Det fanns till och med stunder under dagen som jag glömde bort att jag var gravid. Det har inte hänt någonsin tror jag.

När vi väl var klara med kompis ett åkte vi till kompis två. Mycket trevligt. Nu kunde jag prata av mig lite om graviditeten. Det är bra att få göra det ibland. Man vet ju liksom inte vad som är normal och inte, det hela är ju en helt ny upplevselse.

Idag började dagen dock inte lika strålande. Vaknade av att jag mådde illa. Satte mig upp en stund och lättade på gastrycket både högt och lågt. Det hjälpte faktiskt. Nu har jag lyckats få i mig min frukost, jos och marie kex. Kan inte bli nyttigare. När det har fått skvalpa runt lite i magen kan jag ng gå på yogurthen med hallon. Men det få vänta en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar