tisdag 17 juli 2007

Samtalet med en BM

Då var första besöket med barnmorskan bokat. Jag ska visst gå dit själv första gången sa hon. Sambon får inte följa med. Konstigt tyckte jag, men å andra sidan så är det väll så förfarandet går till. Dit ska jag i alla fall. Hon sa att det skulel tas endel prover. Så jag måste komam ihåg att sätta emla, bedövningssalva, på mig själv innan jag gå dit. Vet inte hur duktiga de är på att stickas.

Jag har kommit överense med min kropp om att jag ska må fantastiskt under hela graviditeten. Jag tänker inte må illa, jag tänker inte vara trött, jag tänker inte ha humörsvägningar och jag kan tänka mig att bli lagom tjock, men inte mer än nödvändigt. Nu ska jag bara få min kropp att skriva under på kontraktet. Undra hur det ska gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar