torsdag 12 november 2015

Torsdag = Törnrosasömn

På vissa jobb får man present när man slutar, på andra när man börjar. Jag vet inte vad som är bäst faktiskt. 

Jomenvisst. Vissa kvällar är det bara att lyssna på kroppen och hänga med. Som igår. Planen var att natta lillebror och sen röja här hemma inför att städ skulle komma. Halsen kändes kärv och kinderna började hätta. Men vad tusan. Tryck bort känslan av infektion och bara köööör.... var min plan. 

Med planen gick det sisådär. Det var ju så väldigt mysigt där under lillebrors täcke.  Och när han sa "mamma, jag vill att du ska somna med mig", så kände jag att "detta kan gå illa". Jag vet inte vem som somnade först. Men att vi båda sov när storebror och pappan kom hem från innebandyn klockan 19.20 står klart. Jag vaknade 21,05 av att jag hade ont i höften. Linkade in till min egen säng, och fortsatte att sova där. 

Elva timmar sov jag i natt. ELVA! Helt galet, jag vet. Men antagligen var det precis vad jag behövde. Halsen känns lite bättre idag. Huvudet inte lika tungt. 

Så jag sov som Törnrosa i natt
Elva timmar av drömlös sömn
Och vaknade mindre halsskrovlig
Jag borde lyssna på kroppen oftare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar