måndag 30 november 2015

Måndag = Börja tidigt


Om man börjar tiiiidigt på morgonen, då får man oxå gå hem tidigt. Så gjorde jag idag. Inga barn på jobb och bara en hög med papper som skulle tas om hand om.  Jag lyckades komma hem i så pass bra tid att jag han med en kaffe i solen innan det var dags för solen att gå och lägga sig. Ljuvligt! 

Och så kom det snö i natt. Tillräckligt mycket för att barnen skulle bli dunderglada. Ett tunt täcke som räckte precis till att att åka snowracer på. Eller varför inte skottas samman till en liten hög. Barnen gick ut vid lunch enligt mannen, och kom inte in förrns vid 17-tiden. Storebror var så trött att han inte mådde bra. Han hade gjort slut på all energi, gått totalt tom. Och lillebrors rödmosiga kinder lyste lång väg. Nästan lika bra lyste dem som Rudolfs näsa. 

I morgon är det den första december. Och jag borde således ta mig samman och leta reda på den där husmusen. jag har två förväntansfulla killar som kommer studsa ner för trappen i morgon för att se om husmusen kommit på besök även i år.  

Sol och kaffe
snö och snowracer
julstämningen börjar sakta komma krypande
men var är husmusen!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar