tisdag 21 juli 2015

Tisdag = Skogens guld


Vädret, låt mig tjata om detta knasig väder vi har. Det stormar så vi åller på att blåsa bort. Regnet står som spön i backen. Kvällstid bjuder vädret upp till dans och ger och känsla av den årstid som det faktiskt är på pappret. Just sommar. 

Men inget ont som inte här något gott med sig. Så som att i mitten av juli går det att finna löjliga mängder av kantareller ute i skogen. Igår drog vi på oss stövlar och långbyxor och begav oss ut i skogen. Jag hade väl ingen större förhoppning om att vi skulle hitta några kantareller, men tänk vad fel jag hade. Kantarellerna lös som små gula solar i mossan, och till och med jag kunde hitta dem. Pojkarna alla tre var i sitt esse. Tre liter blev det. Tre liter av skogens guld. Och i morgon ska vi laga pasta med kantareller i grädd- och parmensansås. Som jag längtar!

Jag älskar att bo mitt i skogen på ett civiliserat sätt. 
Fantastiska Gäddeholm
Jag har inte ångrat en sekund at vi valde att bygga hus just här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar