onsdag 22 juli 2015

Tisdag = Löpare?


När får man lov att kalla sig själv löpare? Hur mycket måste man springa, hur ofta, hur fort och med vilka mål? Och var går gränsen mellan att jogga och springa?

Jag anser att jag sprang idag. I hela 5km. På en km-tid på 4:51min/km. Men gör det mig till en löpare. Det vet det sjutton. Det gör mig dock lite stolt. Och jag måste säga att jag är grymt imponerad av mig själv. Att nå en km tid under 5 min/km har varit en dröm sedan jag drog igång lite halvorganiserat förra hösten. Nu siktar jag på nästa mål.Att klara milen under 50min. Undra om det är görbart för mig. Med tanke på hur färdig jag var idag när jag kom hem så känns det avlägset.

Men tillbaka till löpare. 
Nja, jag är inte där. Jag kan nog inte kalla mig själv för löpare. 
Mer en glad motionär med realistiska mål. 
Där är jag. 
Och nu mer springer jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar