fredag 31 juli 2015

Fredag = Bästa glutenfriapannkakorna


Idag serverades det pannkakor här hemma. Mannen i mitt liv är grym på att steka pannkakor. När jag gör pannkakor gör jag en ugnspannkaka. Jag har inte ro i kroppen att stå och vända i all oendlighet. Men mannen, han kan han. Och kilarna älskar det. Men jag kan ju inte äta de där drömmarna han står och vänder. Utan måste numer göra mina egna. 

Idag slängde jag ihop en ny smet till mig. På vinst och förlust. Och det blev tok bra. Goda, fluffiga och underbara tillsammans med äppelmos och kanel. 

Glutenfri bananpannkaka

1 stor banan
2 ägg
1dl glutenfri mjölmix
1dl mjölk 
1msk fiberhusk

Lägg allt i en bunke och kör med stavmixern till du har en jämn smet. Låt stå och svälla i 5min. Stek som plättar. Ät och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar