måndag 20 juli 2015

Måndag = Äntligen semester


Nu har jag semester, på riktigt. Och som jag har längtat. Och som min kropp och själ behöver detta. På riktigt, utan denna semester så hade jag gått i bitar. På riktigt. Pausen på bloggen får tala för sig själv. 

Så semester. Och då kommer alltid de där frågorna, "Vad sa ni hitta på på semestern då?". Och jag tänker i mitt stilla sinne, vi ska göra så lite som möjligt, tillsammans. Alltså, spendera massor med kravlös tid tillsammans i familjen. Tid som inte måste minutplaneras. Klart att det kommer bli äventyr, grillmiddagar, hotellövernattningar osv, men det får komma som de kommer. För jag behöver varva ner. Komma in i sunda vanor. 

Och till alla som jag har försakat den här våren förlåt
Och om det är till någon tröst
Så har jag även försakat mig själv

Men nu semester
ÄNTLIGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar