onsdag 3 juni 2015

Onsdag = Mina yogis

Barnyoga

Idag har vi provat en yoga saga här hemma. En femminuters sekvens på Yogobe där det är rörelser till sagan om den fula ankungen. Det skedde på pojkarnas initiativ, då de ville veta vad jag använde yogablocken till. Jag var väldigt imponerad av herr R  som faktiskt följde med rörelserna hela vägen. Han hade gärna fortsatt med en annan saga, om det nu hade funnits tillgängligt. Herr O som provat på yoga i femårsgruppen hängde duktigt med. Det märks på honom att han betydligt med kontroll på sin kropp än vad lillebror har. 

Det hade varit skoj om det fanns fler olika sagor inspelade som vi kunde titta på och följa. Jag tror jag ska söka runt lite. Det gäller att hänga med barnen när de visar intresse. 

Själv körde jag en 30min höftöppnarpass när barnen somnat. Och oj vad dem behöver öppnas. Målet denna vecka är ett pass om dagen. Det behöver både min kropp och min kropp.

Så ikväll har jag och sönerna varit svajande träd
flygande svanar
en trött anka
Och det gav mersmak
för alla inblandade




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar