tisdag 26 maj 2015

Tisdag = Kartor


Det är något speciellt med kartor och  mina söner. De kan sitta i timar om de får och titta på gamla kolmården och legolandkartor. Det är som om de drömmer sig tillbaka. Återupplever. Jag tycker det är häftigt jag.  Så såhär satt pojkarna i soffan idag ,efte det att de hade städat undan alla leksaker och ätit middag. "Mamma, bara en stund till", sa herr O när jag ville att de skulle gå och borsta tänderna. 

Idag har jag varit på utbildning på barnhälsovården. Fyra timmar med motorisk utveckling och avvikelser (jag tror vi alla gick därifrån och konstaterade att det finns MASSOR att lära) och sedan lite logoped prat och nya barnhälsovårdsprogrammet. En mycket bra utbildningsdag. Men som alltid inser jag vad mycket jag kan och vad ännu mer jag behöver lära mig. 

Imorgon blir första dagen på nästan två veckor som jag är på mottagningen. Det har varit en lång ledighet. Och som vanligt är jag lite orolig för hur tidboken ser ut nu när jag kommer tillbaka.  Hur många nyfödda är det, och hur många brev ligger det i mitt postfack. Jag ser till att ladda med rikligt med sömn i natt, och kankse en liten energipåfyllare innan jobb imorgon, och sen ska jag se att allt kommer att gå som smort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar